22 iulie 2010

Uleiul de catina, secretul meu

 

De multe ori am fost intrebata cum de am asa un ten curat, cu ce ma dau pe fata…ce produse scumpe folosesc? Si de ce sa nu recunosc ca, de cate ori ma intalnesc cu vechi cunostinte, mi se spune de fiecare data: “ Dar tu esti neschimbata” sau “ai o piele perfecta” …sau “ mi-am cumparat si eu cosmetice bio, dar tot nu reusesc sa am tenul tau !”

Nu vreau s-o mai lungesc cu povestile insa mi-aduc aminte de o doamna bine, o fosta vecina de bloc din Bucuresti care ma intreba mereu “ Zi-mi si mie, te dai cu ceva special pe fata? folosesti apa de la robinet?”

Ei bine, in cazul meu lucrurile stau cam asa:

*  nu ma spal niciodata cu apa de la robinet, folosesc numai apa de trandafiri sau in lipsa acesteia, folosesc apa distilata. Fac o paranteza, bunica mea din Bucuresti ( D-zeu s-o odihneasca) ma spala cu apa de ploaie, zicea ca e cea mai buna. Acum nu mai e vorba de asa ceva, e prea mult praf in atmosfera si nu mai mi se pare eficienta deloc.

*  desi mi s-a intamplat de cateva ori sa ma culc fara sa ma demachiez, curatarea tenului o fac zilnic, dimineata si seara. Dimineata recurat de asa zisele impuritati care raman din timpul noptii, mai ales daca am fost rimelata in ziua anterioara.

*  dimineata, inainte de a iesi din casa, se stie ! Uleiul de migdale e sfant, inlocuieste si cea mai organica crema de fata.

* seara, dupa curatare, se aplica ulei de masline extra-virgin sau… ULEIUL DE CATINA.( uleiul de masline il folosesc mai rar)

Am folosit si eu cosmetice organice, care mai de care, mai scumpe sau mai putin scumpe, insa nu ma multumesc pe deplin. Singurul lapte demachiant care m-a surprins placut si care hidrateaza in timp ce curata este laptele de trandafiri de la Farfalla.( pt ten uscat ). In rest…nu ! Am renuntat sa mai cumpar cosmetice organice pentru ingrijirea pielii, mai ales pentru ten.

Uleiurile astea doua ( migdale si catina) sunt sfinte ! catina_alba_2_tn[1]

Conteaza foarte mult si tratamentul intern cu ulei de catina, de 3 ori pe an. Bun pentru orice ! Si mai conteaza, bineinteles, mostenirea genetica: bunica si mama mea, doua femei cu tenul alb, curat. Si apropo’ de bunica…la varsta de 80 ani ii puteai taiai fata ( tenul) cu un fir de par, asa fata neteda avea.

Feritul tenului de soare ( care rideaza si imbatraneste) este un alt lucru important. Indiferent ca stau acasa, ca merg pe strada, in aer liber, ca sunt pe plaja sub umbrela, tenul trebuie protejat cu ulei de catina.

ESTE o minune! Are efect de intinerire asupra organsimului, combate imbatranirea epidermei prin efectul antiradicalic si prin refacerea tesutului. Aplicat pe piele, filtreaza razele ultraviolete si alte radiatii cu efecte nocive asupra tenului. Asadar, sa lase toata lumea lotiunile cu factor de protectie peste 30 acasa, daca le-a cumparat, iar daca nu…sa le lase pe rafturile magazinelor si sa mearga direct la plafar, acolo unde se gaseste miraculosul ulei de catina.

Uleiul de catina, daca este timp si rabdare, se poate prepara la fel de bine si in casa, din fructe proaspat culese. A nu se crede ca e mai eficient decat cel gata cumparat !

Un alt secret, apa dura n-are ce cauta pe tenul nimanui, usuca, degradeaza, imbatraneste! Si asta o gasim la robinet, indiferent de zona.

Sper ca am multumit pe dragele mele prietene, amice, cunostinte…si sper ca am fost de folos cu aceste informatii. Inainte de a inchide aceasta pagina de blog, dati o cautare pe google si cititi orice material despre acest ulei de catina.

Informatii importante despre ulei se gasesc   AICI

 

PS : nu recomand nici unei persoane acest “ tratament”, e pur personal, iar  pentru cei dragi mie, informativ.

30 de comentarii:

clara spunea...

este intradevar extraordinar de bun, uleiul de catina;
eu imi dau din cand in cand...seara si diluat in ulei de macadamia, asa se potriveste la mine, combinatia asta.. spre exemplu cel de argan nu prea imi place - mie personal!
o sapt usoara iti doresc!

Catalina spunea...

Ai dreptate, e formidabil!
Ulei de argan nu folosesc...NICI DE MACADAMIA. O fi bun, nu zic ca nu...
Mersi la fel, Clara.

elis spunea...

M-am bucurat mult cand am citit articolul tau, si am si pus in aplicare.Dar am si ceva nelamuiri daca :uleiul de catina cam pateaza ..cum anume il aplici ? eu ma fac portocalie pe fata si dac aas pune capul pe perna ar fi si ea portocalie, nu dau nici cum din abundenta si chiar ma chinui sa il masez bine dar tot se ia daca ating de ceva.
Pentru uleiul de migdale ...daca dau ziua sunt asa de unsuroasa pe fata, eu oricum am tenul gras :( ,iar sa ies pe praful asta si in caldura de afara, da aspectul unui ten foarte incarcat si inestetic.
Desi nu ma dau de mult vad ca sunt foarte bune, dar sunt restanta la modul de aplicat ..Poduse de machiaj gen find de ten, etc mai folosesti dupa aplicarea uleiului?
multumesc inca o data !

elis spunea...

M-am bucurat mult cand am citit articolul tau, si am si pus in aplicare.Dar am si ceva nelamuiri daca :uleiul de catina cam pateaza ..cum anume il aplici ? eu ma fac portocalie pe fata si dac aas pune capul pe perna ar fi si ea portocalie, nu dau nici cum din abundenta si chiar ma chinui sa il masez bine dar tot se ia daca ating de ceva.
Pentru uleiul de migdale ...daca dau ziua sunt asa de unsuroasa pe fata, eu oricum am tenul gras :( ,iar sa ies pe praful asta si in caldura de afara, da aspectul unui ten foarte incarcat si inestetic.
Desi nu ma dau de mult vad ca sunt foarte bune, dar sunt restanta la modul de aplicat ..Poduse de machiaj gen find de ten, etc mai folosesti dupa aplicarea uleiului?
multumesc inca o data !

Catalina spunea...

Elis,

Uleiul de catina se aplica in strat subtire si masezi bine tenul. Daca nu poti dormi cu fata in sus, pune un prosop pe perna.

Uleiul de migdale intra repede in piele,dar daca tu spui ca ai tenul gras...probabil de-asta ai senzatia tenului uleios. Aplica bine in zona ochilor, unde se formeaza laba gastei si nu mai intinde pe fata decat ce iti ramane pe degete.

Nu aplic fond de ten dupa uleiul de migdale, nu aplic nimic altceva. La mine merge perfect fondul de ten peste acest ulei, dar il las putin sa intre in piele inainte de fond. Treaba asta e valabila iarna, cand imi dau cu fond de ten sa mai protejeze de frig, vant...si vorbesc de fondul de ten de la Life Care.
Sincer iti spun, vara nu folosesc fond de ten absolut deloc, nu-i vad rostul.
Daca mai ai nelamuriri...sunt aici.

elis spunea...

Multumesc de raspuns, si asteptam si alete sfaturi, acesta a fost si este excelent.
O zi buna!

elis spunea...

Multumesc de raspuns, si asteptam si alte sfaturi, acesta a fost si este excelent.
O zi buna!

Catalina spunea...

Mersi Elis.

Martinela spunea...

este minunat uleiul de catina. si cel de migdale. le folosesc de 2 saptamani(de cand am citit articolul tau) si sunt foarte multumita. am tenul cu probleme(mixt cu tendinte accneice, foarte sensibil). imi dau seara inainte de culcare si intra foarte repede in piele. ridurile fine de la colturile ochilor s-au atenuat vizibil si cosurile se retrag pana dimineata. pielea ramane catifelata si dimineta nu am exces de sebum in zona T. deci nota 10. o singura problema am, ca sa zic asa. mirosul nu prea imi place, dar dispare dupa o perioada scurta de timp.multumesc pentru acest articol.

Catalina spunea...

Martinela,

Ma bucur sincer ca-ti priesc si sa continui la nesfarsit, nu e musai in fiecare seara, dar de cel putin 3 ori pe saptamana si mai ales daca mergi la plaja.

Nici mie nu-mi place mirosul, e gretos dar cand vad rezultatele...nu ma mai deranjeaza nimic. Stii tu, baba sufera la frumusete !

O zi minunata!

Anonim spunea...

Buna,
e foarte interesant articolul despre uleiul de catina..acum l-am descoperit.imi poti spune in schimb ce fel de apa distilata folosesti pt fata?de unde o cumperi?

Catalina spunea...

Anonim,

Iti raspund la intrebarile tale doar pentru ca te consider nou pe paginile mele...altfel nu ti-as fi raspuns pentru ca nu stiu cui ma adresez. As aprecia si daca ti-ai alege un pseudonim...

Apa distilata este doar apa distilata, nu exista mai multe tipuri.Eventual exista apa demineralizata...
Apa distilata se gaseste in farmacie...si nu e scumpa. Dar, daca o folosesti frecvent,atunci... incepe sa coste!
Sper ca te-am lamurit, toate bune.

Adriana spunea...

Buna,
Am citit despre uleiul de catina si am fost multumita de tot ceea ceam gasit despre el.Eu am avut varicela si am inteles ca este foarte bun pt ca cicatrizeaza foarte repede.Sincer m-am dat doar de 2 seri si pot spune ca s-au vazut mici inbunatatiri.Iti multumesc pt sfaturile postate si cu siguranta voi folosi uleiul de catina seara.Insa eu am tenul gras si mici probleme cu acneea.Folosesc o crema Skinoren(fara ea imi apar cosuri pe fata),pot spune ca sunt dependenta de ea.Daca ai vreun sfat pt mine ,il primesc cu mare drag.
O zi buna,
Adriana.

Catalina spunea...

Adriana, nu sunt medic de profesie...m-as fi priceput mai bine in dermato si ti-as fi recomandat ceva ca la carte, sorry!

Ce pot eu sa-ti spun e sa folosesti in continuare uleiul de catina pentru ca o sa faca adevarate minuni. Si mai stiu ca uleiul de oregano este la fel de bun pentru acnee. Incearca si masca cu argila de la Balea, stiu persoane care folosesc frecvent si sunt multumite cum curata tenul.
Sper ca ti-am fost de ajutor, cat de cat!

cam spunea...

buna, am si eu o nelamurire, am cautat in toate farmaciile si apa distilata se gaseste doar la fiola,tu asa cumperi sau pot cumpara din nmarket la bidon?e diferita?ma gandesc ca nu te pooti spala pa fata cu fiole. in rest toate sfaturile sunt super, multumim

cam spunea...

buna, am o nelamurire, am cautat in toate farmaciile si apa distilata e doar la fiola cum faci ?pot cumpara si din market la bidon?nu se poate folosi fiola banuiesc la spalarea pe fata. uleiurile recimandate sunt super, asteptam si alte sfaturi

Catalina spunea...

Cam,

cea mai buna apa distilata este cea din farmacii...e mai scumpa, intr-adevar!

Merge si apa din marketuri, benzinarii...eu mai primesc de la verisoara, care este chimist.

La o spalare...iti ajung 2 fiole!

Cumpara si apa de trandafiri, e f buna!Mai combini !

DAYANA_Only spunea...

Ce crema cu catina stiti? Una care sa se poata gasi la plafar, astfel incat sa fie dermo-cosmetica si nu doar cosmetica, cum se tot gasesc in comert. Multumesc!

DAYANA_Only spunea...

Ce crema cu catina, pentru fata, cunoasteti fetelor? Ce ati recomanda? Mi-as dori una pe care sa o pot lua dintr-un plafar, astfel incat sa am incredere ca este una dermo-cosmetica si nu una doar cosmetica, genul celor de peste tot in comert. O crema pe baza de catina, fara parabeni, fara parafine si eventual cu phantenol, ar fi perfecta! P.S.: Povestea ta cu bunica este foarte placuta! ;) La multi ani! Mii de urari de bine pentru tine si toate fetele care posteaza!

Kta spunea...

Dayana, multumesc pentru toate cuvintele tale, asemenea!

Ce spui de crema asta?
http://www.organik.ro/cosmetice-bio-ten/hidratare/crema-hidratanta-catina-bio-si-caise-cu-filtru-uv-natural-eco-cosmetics

Eu acum folosesc uleiul de argan pt ten si aseara l-am folosit si pentru par, face minuni la fel.mai sunt creme cu catina, mult mai ieftine...dar asta-i perfecta din punctul meu de vedere. o zi faina!

Belle Narcisse spunea...

Buna!
Imi place f mult articolul tau. Eu am inceput sa pun uleiul in crema de fata pe care o folosesc seara inainte de culcare. Nu stii,e vreo problema in cazul in care combin mai multe uleiuri -2,3?

Kta spunea...

Bell, iti multumesc.

Cat despre uleiurile combinate pe care vrei sa le adaugi in crema, nu vad sensul. Ori alegi crema, ori uleiul (unul singur). Nu sunt mai eficiente daca le nmesteci...

Daca vrei sa-ti imbunatatesti crema, adauga 5 picaturi de vitamina A, nicidecum uleiuri!

Belle Narcisse spunea...

Multumesc frumos! Dupa ce o sa se termine crema, o sa folosesc doar uleiurile :). Vitamina A cred ca o s-o pun atunci in crema de zi.

sendy spunea...

ai grija cu vit.A ,fara eccese,si dupa ce e folosita nu te expune la soare,pateza fata

Kta spunea...

Sendy, 5 picaturi la o cutie de crema mi separ mai mult decat decent. Ai folosit vit A si ti-ai patat pielea? Sigur nu de la ea...Eu nu cred!

Flavia spunea...

Buna! Imi spui te rog ce pret are uleiul cumparat pe tine? pentru ca m-am uitat pe net si am gasit preturi de la 20 de lei pana la 250 de lei.. Care e diferenta din punct de vedere al calitatii ?

Kta spunea...

Flavia, e sub 20 de lei si il gasesti in plafar.Probabil difera cantitatea nu si calitatea.De pe net n-am cumparat niciodata ulei de catina!

Flavia Suhan spunea...

M-am intors sa va spun ca saptamana trecuta mi-am cumparat si eu ulei de catina. L-am folosit de vreo 4 ori pana acum. Imi place foarte mult cum imi face pielea, e mai catifelata si as putea spune ca mi-o si bronzeaza :P. As mai avea o intrebare, ar fi ok sa o folosesc in locul cremei de fata? pana acuma numai seara m-am facut cu ea, dar m-am gandit s-o folosesc si pe timpul zilei.. si inca o intrebare, dintre uleiul de catina si cel de migdale care este cel mai bun ?

Kta spunea...

Flavia, singura crema de fata pe care eu o folosesc este Apidermin, nimic altceva. In cutia de Apidermin adaug 5 picaturi de vitamina A, ulei.Se gaseste la farmacie, la sticluta. Nu as da banii pe alte creme pentru ca nu mi se par mai bune, fie ele chiar si bio!

Cat despre uleiuri,personal le folosesc pe amandoua.Ambele mi se par extraordinare si e bine sa le folosesti pe amandoua, eventual alternezi o zi cu o zi. Uleiul de migdale e si el extraordinar, te poti unge din cap pana-n picioare, imediat dupa baie sau dus. Chiar si parul merge uns, fiind o f buna masca. Stai cu el pe par cam un ceas si apoi te speli. E bun si impotriva arsurilor solare sau sa-ti hidratezi pielea dupa expunere. Deci, este si el extraordinar. Mie nu-mi lipseste niciunul din casa! Sper ca te-am lamurit.

Concluzia: Nu pot spune ca e unul mai bun ca celalalt! Fiecare are rolul lui.

belcatalin spunea...

Poate nu exagerez, dar cred ca este unul din cele mai complexe produse ce intretin sanatatea noastra.
Asadar uleiul de catina nu este bun doar pentru intretinerea frumusetii noastre exterioare, (foarte importanta si ea deasemenea), dar acest ulei lupta cu foarte frumoase rezultate in majoritatea bolilor organismului nostru.
Nici chiar cancerului nu-i prea convine cand are de-a face cu uleiul de catina. Ca sa nu maiu zicem de rezultatele foarte bune pe care le are in tratarea, tulburarilor pulmanare, afectiunilor cardiace, afectiunilor gastrointestinale, revigoreaza circulatia sangelui, etc.
Un produs ce merita sa-l ai acasa atat pentru micuti, cat si pentru noi cei mai marisori.
http://imunitatedelaplante.ro