20 iulie 2010

Tort de nuci

IMG_6528
Nu stiam cum sa numesc tortul acesta ...dar avand in vedere ca 90% contine caju, i-am spus scurt:
                                                              TORT DE NUCI
Blat : 1 cana nuci caju inmuiate
           3/4 cana migdale inmuiate
          1 cutie pere deshidratate SANOVITA ( 300 g) pe care le-am tinut 10 minute in apa pt hidratare
          50 g unt de cocos topit ( s-a topit singur, de caldura)
          100 ml lapte cocos
          2 linguri sirop agave
          1 lingurita esenta vanilie
Crema:  
          1 cana nuci caju inmuiate
          2 linguri unt de cacao
          10 capsune congelate
          2 linguri sirop de agave
          2 linguri lecitina pudra
Blatul se prepara din toate ingredientele mentionate, amestecate in robot, cu exceptia untului de cocos, care se adauga dupa mixare si se incorporeaza cu o lingura. Se aseaza compozitia rezultata in forma de tort detasabila, in care am pus o folie alimentara. ( se manevreaza mult mai usor cand il asezi pe platou).
Se niveleaza bine cu o spatula si se introduce la congelator pana preparam crema.
Crema se obtine din ingredientele specificate, mixate in robot, cu exceptia untului de cacao si a lecitinei care se adauga la final, amestecate cu o lingura.
Se aseaza peste blat si se baga la congelator. Il scoatem din congelator cu 10 minute inainte de a servi, ca sa se inmoaie usor si sa-i simti mai bine textura.
Pareri
Lui Bogdan i-a placut pentru ca era rece si nu foarte dulce, Mirelei i-a placut cumva, a zis ca nu e rau...Danei de la magazinul naturist i-a placut tare mult, prietenei sale de la librarie i-a placut si ei, pai da cum sa nu-i placa daca era asa racoritor, fara zahar si crema de capsune era foarte aromata?Nu m-am asteptat sa aiba succes, dar uite ca m-am inselat.
Sincer, si mie mi-a placut, insa nu a fost conform asteptarilor.Probabil nu sunt obisnuita, inca, cu astfel de deserturi. E un tort costisitor, cum a spus Dana, sanatos si destul de satios.


Multumesc Inei ( Lifestyle blog ) pentru inspiratie.


IMG_6512 IMG_6526

8 comentarii:

Ina spunea...

Mie mi se pare ca arata incredibil! F frumos, felicitari draga mea! cat despre gust, sa stii ca incet, cu timpul te vei obisnui cu masurarea din ochi a cantitatilor, adaugarea unui ingredient in plus, scoaterea altuia, intocmai cum esti obisnuita cu prajiturile normale. Te pup!

Catalina spunea...

Ina, multumesc de laude. Urmeaza tartele, dar inca nu am gasit forme metalice de savarine. Am numai din silicon si nu cred ca voi reusi sa formez tarta, se indoaie!? pupici.

Ina spunea...

Le modelezi cu grija si le pui la congelator cat ce le faci si pe urma, cand e bine intarit blatul, il dai jos de pe forma si torni crema. Dai din nou la congelator si inainte cu cateva ore de a-l consuma il pui in frigider. Eu folosesc acum multe forme de silicon. Te pup!

Catalina spunea...

Ok, mersi mult.Abia astept rezultatul, te pup.

clara spunea...

catalina
si eu am facut de Paste tort "crud", eu am tinut post si mi-am zis ca sa mi fac si ceva mai usor; sti ce s-a mancat prima data? ACEST TORT LUAT DIRECT DIN CONGELATOR, cei mici ii spuneau inghetata...
felicitari pentru tort , arata superb!

Catalina spunea...

Mersi Clara, mie nu prea imi place, sincer, sincer. Mai fac tartele Inei si gata. Daca nici acum nu o sa-mi placa foarte tare...o las balta.Sau poate, asa cum spunea si Ina, o sa mai jonglez cu unele ingrediente si poate o sa iasa ceva inedit si gustos, bineinteles.
Pup.

Adelina spunea...

Hm, tb. să-mi fac şi eu curaj să încerc un tort fără foc. Că am făcut doar bombonele raw, de toate felurile. Nu ştiu de ce, dar mie deserturile raw mi se par toate la fel. Combinaţii de nuci, fructe, miere... În schimb mâncărurile sunt diferite la gust. Am tot încercat una-ala şi-mi plac.

Catalina spunea...

Asa e..sunt toate la fel. Pai daca se fac din nuci? eventual mai schimbi fructele...hai ca sunt curioasa daca tie o sa-ti placa. te pup.