28 mai 2010

Budinca de tapioca

 

Tot timpul vroiam sa o  intreb pe Dana ce anume e tapioca asta care seamana cu bilutele de polistiren sau celuloza pentru ca , de fiecare data cand intram in magazinul ei si imi aruncam ochii pe rafturi, vedeam pungulite cu bilute mici si albe, ca niste margeluse...dar uitam complet.

Pana in zilele trecute cand am luat o punga si i-am zis ca vreau sa vad si eu ce este, cum este...ca tare curioasa ma facuse. Fiindca imi daduse si reteta budincii, nici n-am mai avut rabdare sa o lungesc...sa mai caut pe net, in carti, sa ma documentez...aveam tot ce-mi trebuia si m-am apucat de treaba.

IMG_4514

1 ceasca de tapioca ( se gaseste la magazinele naturiste)

3 cesti de lapte ( orez,migdale sau chiar de vaca, daca se tolereaza lactoza, eu nu ma impac deloc cu laptele, imi urla in stomac pana a doua zi )

esenta vanilie organica

2 galbenusuri

sirop de gave dupa gust, in cazul meu ( reteta cerea 1 ceasca de zahar)

IMG_4518

Tapioca se pune in apa pentru 10 minute, dupa care se scurge bine ( se umfla usor intre timp) si se pune la fiert cu cele 3 cesti de lapte. Se amesteca continuu ca sa nu se faca cocoloase si cand incepe sa se ingroase, se ia de pe foc, se adauga galbenusurile si picaturi de vanilie, esenta.

Dupa ce se amesteca bine de tot, se pune din nou la fiert, la foc mic. Cand e aproape sa dea in clocot, se ia din nou de pe foc si se indulceste cu sirop de agave. Atentie !!! prea mult sirop nu mai ajuta la legarea budincii, ea se va subtia si nu se va mai inchega nici la frigider. Deci, cu masura! eu am pus 2-3 linguri pentru ca am servit-o cu dulceata de fructe de padure fara zahar.

Vorba lui Danut, am facut o fobie pentru zahar...cam asa este, evit zaharul cat de mult pot. Acum ca mai mananc o inghetata din comert sau o prajitura prin excursiile mele...nu e nici o nenorocire.

IMG_4523

Se pune la frigider sau se consuma la temperatura camerei. Budinca mea s-a legat in timp ce era calda. Deasupra se poate adauga orice sirop, dulceata sau ciocolata.

Mie mi-a placut cu fructe de padure, pentru ca sunt acrisoare. Alexia a mancat si simpla, ca era buna oricum, avea aroma intensa de vanilie.

E chiar delicioasa!

PS : I-am dus si Danei de la magazin. A ras-o imediat...a zis ca fusese dementiala.

4 comentarii:

Adelina spunea...

Eu am făcut de 2 ori şi nu mi-a plăcut. Prima dată cu lapte de cocos, a 2-a oară cu lapte de vacă. Şi fără gălbenuşuri (s-a închegat şi aşa).

Am aruncat restul de biluţe. :) Experimente în bucătărie. :))) Weekend fain!

Catalina spunea...

:)
Nasol...mie mi-a iesit super. weekend fain si tie!

Adelina spunea...

Păi mi-a ieşit budinca, în ambele ture, dar nu mi-a plăcut ce gust are. Făinos sau nu ştiu cum să-l descriu. Poate erau vechi perlele, ştiu eu, deşi mai aveau mult şi bine până expirau.

Catalina spunea...

Depinde si de reteta...nu stiu atunci de ce nu ti-a placut, mie mi se pare mai delicioasa decat orezul cu lapte, are gust de vanilie doar...si nu ma deranjeaza. Iar bilutele au ramas intregi,chiar a fost buna...ne-a placut la toti.