30 aprilie 2010

Placinte mocanesti cu ciuperci

De doua zile am ramas singura acasa si am luat-o pe Mirela la mine, sa nu imi fie urat…

Iar aseara s-a pus pe facut placinte mocanesti care au iesit minunat. Eu am contribuit doar la calitul ciupercilor si curatat bucataria… :))

Nu mananc nimic prajit, insa aseara am facut o exceptie, ca prea miroseau bine. Au iesit 10 placinte pufoase din care am reusit sa pastram si pentru a doua zi,la serviciu.

IMG_4215

RETETA

750 g faina

7 g drojdie, 1 l-ta zahar si putina apa calduta (maia)

2 oua

2 l-guri ulei

Umplutura

1 lingura ulei

10 ciuperci proaspete, taiate lamele

2 legaturi ceapa verde, piper si oregano( se inabusesc putin in tigaie, pana se inmoaie usor)

placinte mocanesti

Se face maiaua din drojdie, zahar si apa calduta si se lasa putin la odihnit. Apoi, intr-un vas mai mare se pune faina, se face o gaura la mijloc si se adauga ouale,maiaua si uleiul. Se amesteca si se framanta aluatul, dupa care se mai lasa 20 minute la odihnit.

Cand a crescut putin, incepem sa rupem bucati mici din aluat pe care le aplatizam cu palma , adaugam din amestecul de ciuperci si ceapa, indoim pe jumatate si lipim bine marginile.

Se prajesc in ulei bine infierbantat si se scot pe servetele absorbante.

Au gust de pizza!

3 comentarii:

Adelina spunea...

Tb. să le încerc şi eu. Mai nou îmi plac tare mult ciupercile, înainte nu le suportam. :)

Adelina spunea...

Uitai, nu-s prea grele? Nici eu nu mai mănânc prăjit, f. rar ceva, nu-mi mai prieşte.

Catalina spunea...

Nu sunt grele, CHIAR DELOC! si avand in vedere ca mananc o singura data pe an...sau chiar deloc, mi-au cazut foarte binea cestea!
Bune rau, rau...