20 aprilie 2010

Lapte de cocos

IMG_3991

Reteta

2 nuci de cocos(miez si suc)

1 pachet fulgi de cocos

2 l apa fierbinte

COCOS

Se gauresc nucile in orificiul cel mai moale( una din gaurile de la capat), eu verific cu varful unui cutit si apoi introduc tirbusonul. Ma folosesc doar de un singur orificiu. Zeama o scurg intr-un pahar si o strecor de eventualele impuritati de la coaja lemnoasa. Nuca o asez pe un servet si o sparg chiar in centru cu ajutorul unui satar sau ciocan. Cand intra lama satarului in coaja, dau cu nuca de masa si crapa repede.

* Scobesc nuca pentru miez cu un cutitas de legume si apoi tot miezul il pun in blender alaturi de fulgii din pachet. Adaug sucul de la nuci( este nevoie de uleiul nucilor pentru un gust mai pronuntat si pentru o mai buna calitate a laptelui, altfel iese slab, nu concentrat.) si o cana de apa calda, din cantitatea de 2 litri. Mixez.

* Pasta rezultata o rastorn intr-un vas si adaug restul de apa fierbinte. Las astfel cam 30-45 de minute, dupa care strecor compozitia apasand cu o lingura pe nuca de cocos.

Si gata laptele! Iese 1 litru plus o cana mai mica. Este destul de concentrat si are un gust extraordinar. Laptele acesta nu se fierbe, asa cum necesita cel din soia.

Se bea caldut si indulcit cu sirop de agave. Sau se poate pastra la frigider 3-4 zile pentru a fi folosit la prajituri, creme, supe, sosuri.

Grasimile saturate din uleiul de nuca de cocos au proprietati anti-bacteriene care ajuta contra parazitilor si ciupercilor ce provoaca indigestie si alte probleme la stomac, precum sindromul intestinului iritabil.

Uleiul de nuca de cocos stimuleaza metabolismul, imbunatatind functia tiroidiana. Acest tip de ulei este cunoscut drept uleiul cu cele mai putine grasimi din lume.

Este ideal pentru par, in loc de balsam, si este unul dintre cele mai nutritive produse pentru par, facandu-l frumos si fara matreata.

In plus, ajuta la lupta impotriva imbatranirii pielii. De asemenea, grasimea din uleiul de nuca de cocos ajuta la reducerea ridurilor, fara a te irita.

Prepara crema ideala din putina miere de albine si cateva picaturi de ulei de cocos!

6 comentarii:

Ina spunea...

suuuuuuuuuuper!!!

Catalina spunea...

Multaaaammm !!! ;)

nely spunea...

Ma bucur mult de reteta, si-ti multumesc! Chiar voi incerca si eu.Felicitari!

Catalina spunea...

Multumesc si ma bucur ca iti pot fi de folos, Nely!

clara spunea...

buna !
ti -am trimis un email, multumesc!

am facut si eu lapte dar din migdale, i-am adugat doar cand l-am consumat suc de portocale. atit de bun mi s-a parut!
am sa l fac si eu!

Catalina spunea...

Ti-am raspuns la mail, Clara.

Sa stii ca si eu voi face lapte de migdale, pana acum am baut doar din comert...de la EcoMil si Isolabio/ Abafoods. Mi-au placut, dar sunt sigura ca cel preparat in casa e superior. te pup.