10 aprilie 2010

Cupe de orez cu stevie

Stevia e preferata mea dintre verzituri...asa ca mi-am facut un orez de toata frumusetea si bun tare, e asa...aromat, o idee acrisor. Poate fi garnitura sau direct felul doi, eu il mananc oricum. Efectiv imi place sa-l mananc gol, fara paine, fara salate, fara nimic...chiar si rece, la temperatura camerei este grozav.

IMG_3702 Reteta

1 cana orez alb Jasmine

2 cepe albe, 2 fire ceapa verde

1 morcov ras

1 ardei gras rosu

3 legaturi stevie proaspata

2 linguri ulei

1 legatura marar

1 l zeama de legume/ apa cu vegeta de casa sau bio

boia iute 1 vf lingurita, piper 1 vf l-ta

IMG_3708

Preparare: 1 cana de orez se lasa in apa calda, la "inflorit". Punem in cratita in care pregatim orezul 2 linguri ulei si 2 linguri apa la incalzit, adaugam ceapa tocata marunt, cand e inmuiata adaugam ardeiul si morcovul ras pe razatoarea mare.

Adaugam stevia tocata fasii lungi sau rupta fasii mari, ca oricum scade si ramane putina. Amestecam si adaugam orezul, iar amestecam...dupa care adaugam supa calda de legume, punem putina boia si piper, sare daca nu e suficienta vegeta si acoperim cu capac. Amestecam usor, in forma de cruce ca sa nu se lipeasca si terciuiasca orezul.

Orezul masurat intr-o cana are nevoie fix de 1 l zeama. Dupa ce s-a legat orezul, fiert si umflat, adaugam mararul tocat si acoperim din nou cu capac. Peste noapte se aseaza frumos in cratita si cu ajutorul clestelui de inghetata formam cupe pe care le asezam pe farfurie. E nemaipomenit de gustos !

IMG_3700

2 comentarii:

Adelina spunea...

Ştevia nu-mi place deloc. Ba chiar mi-am făcut un suc verde cu ştevie, a fost singurul care a ajuns în chiuvetă. :)

Catalina spunea...

Ooo, mie imi place la nebunie stevia...oricum si oricat ! dar no, gusturile nu se discuta.