21 martie 2010

Lapte de soia cu vanilie

Nu mi-am imaginat, sincer, ca va fi asa de bun laptele asta. Obisnuiesc sa beau lapte, doar vegetal si doar din orez, migdale si uneori din ovaz. Am cumparat de cateva ori lapte de soia organic, dar nu m-a dat pe spate ca acesta facut cu propriile mele manute...daca l-a baut Alexia...atunci clar ca este superior!
Am luat la rasfoit cartea Elenei Pridie si am gasit mai multe retete de lapte vegetal, inclusiv pe acesta. Cartea " Retete pentru sanatatea noastra" este o intreaga enciclopedie pentru vegetarieni, gasesti absolut toate manacarurile sanatoase fara grasimi, ca sa nu mai spun de minunatele retete pentru desert. Am mai povestit eu de cartea aceasta cu ceva timp in urma AICI
IMG_3016
RETETA:
1 cana boabe soia (se gaseste in magazinele naturiste)
2,5 l apa de izvor( nu plata sau de la chiuveta)asta ca sa iasa laptele curat si cu adevarat sanatos, 2-3 linguri miere, arome ( vanilie, cocos, banane )
IMG_2985
IMG_2986
Soia se pune la inmuiat 12 ore. Se scurge de apa in care a stat si se paseaza in blender impreuna cu o cana de apa ( din cantitatea de 2,5 l). Compozitia obtinuta se rastoarna intr-o oala ( de cca 5-6 l, deoarece laptele se umfla si face spuma) si se adauga restul de apa (pana la 2,5 l).
IMG_2987 IMG_2988 IMG_2989 IMG_2992
Se pune la fiert si se adauga 1 pastaie de vanilie.Se mai lasa 30 de minute din momentul in care incepe sa clocoteasca, iar in ultimeme 10 minute se adauga fulgii de cocos, eu am pus 100 g.
IMG_2994
IMG_2996
Cand au trecut cele 30 minute de la primul clocot, se stinge focul si se strecoara laptele intr-un alt vas, apasand bine cu o lingura ca sa iasa laptele din piureul format la fiert.(imaginea 9)Laptele rezultat este un deliciu, mi-a iesit fix 1 litru!
IMG_3000
IMG_3008
Se adauga miere numai in momentul servirii. Pentru cine doreste, se poate adauga o banana tocata marunt sau pasata.
Este foarte sanatos, produs vegetal 100% si nu contine colesterol.
IMG_3012

5 comentarii:

Daniela spunea...

Buna
Si eu am cartea de Elena Pridie, o carte minunata singurul lucru care nu-mi place este ca amesteca fructele cu ce nu trebuie.
Nu stiu daca ai observat, cand faci un lapte de soia si-i adaugi fructe te balonezi? sau ai ragaieli cateva ore?
Sant cusioasa sa aflu ce-mi raspunzi, cunosc persoane care pateste asta iar altele care nu au nici-o simtoma.Am incercat si cu vanilie, dar nu stiu mi se pare mai simplu cu o lingura de inka, normal laptele il fac la masina.
Pe curand.

Catalina spunea...

Buna Daniela,

Iti spun sincer ca eu nu am adaugat fructe in lapte...doar fulgi de cocos si vanilie ( pastaie), dar oricum l-am strecurat.
Nu m-a balonat si nici n-am ragait, sincer, sincer !

Ame Plant spunea...

lapte de soia, in diferite forme de prezentare si cantitati, la un pret corect gasiti pe www.ameplant.ro

Istrate Raluca Andreea spunea...

Fetelor, incercati si laptele de cocos, de migdale sau de nuci, sa vedeti ce minunat de gustos este!!!

Kta spunea...

Daaaa, le-am incercat!!! sunt retetele pe blog. Uita-te! insa nu toate imi plac.