17 februarie 2010

Varza la cuptor cu usturoi

Zilele trecute am fost prin piata, la tarabele cu tarani pentru ca imi place la nebunie sa inspectez eu piata, sa compar vegetalele taranului cu cele ale marilor producatori...imi place s-o intreb pe mamaie de unde are semintele, unde le-a sadit...si, cateodata, o mai intreb si de modul de preparare a respectivei legume...de exemplu, ce mai se poate face cu gulia, sfecla etc. inafara de salatele obisnuite. De data asta am gasit un nene cu o varza frumoasa alb-verde si l-am intrebat, bineinteles, daca soiul este romanesc si unde a crescut frumusetea asta de varza. Totul e din sera, solar...mai rar seminte romanesti, dar mai gasesti la unii dintre ei. Salata verde era romaneasca, ceapa verde la fel...merele de Voinesti se vedeau clar ca sunt naturale dupa coaja si bubitele negre, insa mararul, ridichiile...nu! ele sunt din Turcia. Aveam o pofta de varza la cuptor cu mult marar incat nu mai aveam rabdare sa ajung acasa si sa ma apuc de tocat.

IMG_2296

Bunatate de varza, numai foi subtiri ...si n-aveam efectiv ce arunca din ea, cum se intampla de obicei cu unele soiuri, de parca sunt din cauciuc si pline de nervuri foarte groase! M-am apucat de curatat si ceapa, mararul, usturoiul...imediat am pus-o la foc !

Am avut asa: 2 verze medii frumusele foc, 2 cepe uscate si 1 legatura verde, 1 l-ta boia iute, 1 cutie rosii cubulete fara pielite, schinduf, 1 capatana usturoi, piper, cimbru, vegeta de casa si marar.

IMG_2224

IMG_2220

Punem in cratita ceapa tocata cu 2 linguri ulei de floarea soarelui presat la rece ( 1 lg pt fiecare varza), boia 1 l-ta, schinduf ( are o aroma deosebita, eu il ador) si o ceasca apa. Lasam la inabusit, adaugam rosiile cu tot cu suc, boabele de piper si amestecam.

Adaugam varza cate putin, amestecam, dupa ce se inmoaie adaugam alt rand de varza...ca sa incapa toata, altfel ne cade din cratita. Vegeta de casa vine si ea pe varza, cimbrul...si lasam la fiert pana se mai inmoaie, dar nu pana se face terci. Varza trebuie sa ramana usor cruda crocanta...

Separat pregatim o alta cratita in care punem un strat din varza fiarta, catei usturoi striviti, marar si iar un rand de varza, usturoi , marar, iar varza si ultimul rand marar! Si bagam la cuptorul preincalzit pentru 40-50 minute, pana scade usor si prinde crusta frumoasa deasupra. Mirosul este nemaipomenit, iar varza pe masura!

IMG_2226

IMG_2235

IMG_2236

IMG_2244

Imi place s-o mananc cu 3-4 ardei usturati, chiar fara paine! E cea mai aromata si mai buna varza la cuptor!

IMG_2270

Azi am mancat de doua ori din ea, iar maine va fi gata! :(

IMG_2297

Un fel de mancare dietetica; ideala pentru vegetarieni sau pentru post

2 comentarii:

Antiignorantu spunea...

nu prea se vede unde sa trimita lumea comentarii ...acolo trebuie schimbat... scris ceva.... si usturoiul nu i bine sa l papi copt:) se pierd enzime:) felicitari ptr blog :)

Catalina spunea...

Antiignorantu...multumesc pentru faptul ca-ti place blogul, multumesc si pentru vizita! Ai vazut ca pana la urma ai gasit unde trebuie sa comentezi?

A, usturoiul era de aroma, mai ales ca e soi romanesc! cui ii place...poate sa-l pape, cui nu-i place, sa-l scoata din varza, pe mine nu m-a deranjat deloc. Se mananca mult mai prost in general, decat un biet catel de usturoi care-si pierde din enzime...nu-i asa?

Toate bune!