6 ianuarie 2010

Vacanta de Craciun

Ne-am intors de la Roma inainte de revelion si inca n-am apucat sa povestesc despre excursie mai nimic. Roma m-a fascinat din nou, desi recunosc…in avion ma gandeam daca o sa ma mai incante la fel de tare ca si prima data, adica ca iulie in 2007. Am ajuns atunci datorita Laurei, ea ne invatase cum sa ajungem in Barcelona mai ieftin, pentru ca in perioada de vara avionul costa enorm. Mi-aduc aminte bine ca am platit pentru doua persoane 61 de euro pana in Roma, iar din Roma pana in Barcelona 53 de euro…pomana! Escala de doua zile in capitala Italiei mi-a prins tare bine , pentru ca acum am stiut sa ma descurc  atat cu transportul, cat si cu magazinele si punctele turistice.

De prima data am zis ca Roma este superba, mergeam pe strazile orasului si ziua si noaptea ca s-o admiram. Chiar ai ce vedea si chiar n-ai cum sa te plictisesti, are atata istorie…E un colos de piatra, asta spun de fiecare data cand imi cere cineva sa descriu acest oras. Chiar si tata se intreba de unde au adus romanii atata piatra…nenea de la receptie ne-a povestit multe lucruri pe care noi nu le stiam, dar si de piatra care a fost adusa din Florenta, Spania si Africa.

Am decolat de pe Baneasa dimineata devreme si am prins rasaritul in avion…superb! Am prins cateva imagini prin hublou…atat cat am putut. Zborul a fost ok, am si atipit la un moment dat, asta pana cand am auzit sonorul pentru cuplarea centurilor, ca ne pregateam de aterizare. Sa nu uit, in Bucuresti era frig si umezeala…o vreme de-ti taia elanul ca sa mai pleci in vacanta.Cand am aterizat pe Ciampino, ora locala 07:50…nu mi-a venit sa cred…vremea era superba, asa ne-am bucurat! Ne uitasem noi de vreme pe internet inainte de plecare, dar totusi…14 grade erau prea putin pentru ce ne astepta, diferenta de 6 grade cu plus…deci am avut noroc de vreme buna, sa ne tot plimbam.

Traseul a fost la fel pana la hotel, Ciampino- Ananigna( cu busul)- Termini( cu metroul- 1 euro calatoria)- Piramyd ( valabil acelasi tichet 75 minute). Ma simteam ca acasa, ba chiar mai bine!Ne astepta tipul de la receptie dintr-un moment in altul, mai ales pentru ca primise mesaj de la cei de la Octopus, sa spuna ca familia Taras nu mai ajunge. Mireluto, nu fi trista, recuperam noi!N-am avut camerele disponibile imediat, ni s-a spus sa revenim dupa 12, ca se face curatenie. Eu stiam deja treaba asta, asa ca am luat grupul si am plecat la supermarket sa ne luam una alta, apoi sa ne bem cafeluta pe terasa din apropiere de hotel. Mama, ce incantati erau cei din gasca mea, atata le placea orasul…si inca nu vazusera mare lucru :)) Cand am revenit la hotel, am mancat ceva si dupa ce ne-am schimbat, am plecat sa le arat Colosseum-ul, care era la fix doua statii de noi. Incepuse sa se intunece dar si sa ploua usor. Bineinteles ca nu ne deranja nici cum, eram pregatiti cu geci de fas, sic! Am revazut Foro Romano, Piata Venezia, Columna lui Traian…si apoi am luat-o pe Via del Corso pana la Fontana di Trevi.Dupa multe fotografii am intrat intr-un restaurant ca sa servim Spaghetti al pomodoro. Delicioase si piperate la pret, dar eram in centru, ce vrei?! Ne-a apucat miezul noptii, A durat mult servirea din cauza numarului mare de clienti…am zis ca ne apuca ziua de maine, nu alta. De aici ne-am intors pe jos pana la hotel, nu mai circula nimic, asa ca… sa tot admiram orasul noaptea. Totul era luminat iar vestigiile aratau de-a dreptul fantastic!

Asta a fost ziua de 24 decembrie,  Ajunul  Craciunului !

PS: fotografiile vor fi postate separat de rezumat

Niciun comentariu: