8 ianuarie 2010

Cum am petrecut

Aveam camera langa ai mei si tot timpul ne perindam pe usi, eram destul de galagiosi...pana intr-o seara cand a aparut o familie tanara cu doua fetite. Cea mare avea in jur de 5-6 ani, iar cea mica...nu stiu daca implinise 2, nu cred. Atata ne-a scos din minti familia asta, mai putin barbatul. Cand intrau sau ieseau din camera...era dezastru! Credeam ca usa aceea va ceda pana la plecare, iar peretii...aia sigur au crapat! Deci , nu era destul ca aveau un debit verbal nemaiintalnit, ca tonul vocilor era destul de puternic, ca cea mica miorlaia, ca numai plans nu era ala, dar se mai si certau. Vai de noi, noroc ca ne culcam mereu dupa doua noaptea si...totusi, adormeau inaintea noastra. Dupa micul dejun...in ziua a doua sau a treia, nu mai retin exact, i-am vazut cum isi carau bagajele la masina, de la carucior...pana la catel si purcel, vorba vine! M-am bucurat, sincer ! Mama, sa te fereasca sfantu' sa te insori cu  o italianca mahalagioaica, ca ala esti! Seara tarziu, cand ne-am intors de la plimbare...exact cand sa ajung la etajul doi unde eram cazati, ce crezi ca aud dom'le?

"Madre, madre ...la, la, laaa... è la donna più bella del mondo,laaaaa... la madre è la madre migliore del mondo ...aaaaaa !" Nu mi-a venit sa cred ca s-au intors... Oricum am stat sa ascult ce canta fiica-sa mai mare si m-a pufnit rasul...era culmea sa stau serioasa! Dar ce cred eu si acum este ca familia asta o fi stat cu unii dintre parinti, s-or fi certat...si le-o fi zis "gumaaa!" ca aveau nene la bagaje...veneau, plecau! Asta a fost ca o paranteza, cert e ca pana la urma ne-au distrat...

In prima zi de Craciun am fost la Vatican. Nu m-am gandit nici o secunda ca il vom vedea pe Papa...ca vom vedea agenti secreti la tot pasul, unii civil, altii deghizati in maicute ...si atatia carabinieri care nu ne scapau o secunda din ochi, in ciuda numarului foarte mare de oameni.Erau peste doua sute de camere prin care ne urmareau, fiecare observator avand sectorul sau patratica sa din Piata San Pietro. A venit tata la mine in camera, in dimineata de Craciun si m-a intrebat: "Ghida, unde ne duci astazi?" " La Vatican, ca e superb afara si sa vedeti unde sta Papa." Nimic nu circula de Craciun, decat o singura masina (bus) nr.23 care te ducea pana la Vatican, dar care  ajungea in statie din ora'n ora...n-aveam nici o graba, am asteptat.Tocmai intrau garzile cand am ajuns noi, iar la 20 minute si-a facut si Papa aparitia la balcon.N-a vrut Bogdan sa plecam decat dupa ce l-a filmat pe Papa spunandu-ne "Sarbatori fericite" si "Craciun fericit" in romaneste. Doamneee, ce de lume Doamne, ce de lume mai era!

Dupa Vatican am plecat sa facem turul orasului cu " Rome Open Tour" si a fost foarte tare, am facut la fotografii...cred ca nu m-a intrecut nimeni. Nu stateam deloc pe scaun, ba mai mult, nu mai putea sa fotografieze nimeni de mine. Biletul a fost 12 euro si era valabil 24 de ore, asa ca ne-am plimbat, nu gluma! Alexia a tras un pui de somn si apoi am coborat in Piata Navona, sa revedem Panteonul. Ce fain a fost in piata, am gasit ciambelle cu 3 euro bucata si mare cat o zi de post! Alexia s-a dat in calusei, iar eu ma uitam dupa bijouri din Murano ca-mi doream niste cercei.Am cascat gura destul in piata asta...adica ne-a prins noaptea.Am luat masina 195 de pe Via del Corso care ne-a dus pana la noi in cartier, la Piramyd. Ce frumos a fost in ziua de Craciun, mai ales in seara de Craciun, atata ne-am distrat ...am gasit ceva restaurant recomandat de tipa de la receptie, foarte aproape de hotel, cred ca la 50 de metri, dar habar n-aveam de el. Era cu specific italian, insa angajatii erau sud-americani. Ne-am imprietenit foarte bine cu Carlos, tipul care ne servea si din seara aia...noi eram nelipsiti de la cina. O mancare extraordinara, proaspta, portii bogate...ah, dar inghetata...era delicioasa!( avea in ananas, jumatate de fruct, nuca de cocos sau in lamaie.se scobeau fructele, se introducea inghetata si se lasau in fructe la congelator, ooo...nebunieee!!!) E cea mai buna din lume,pe pariu! :) cred ca am mai spus asta intr-o postare de pe blogul vechi...parca asa mi-aduc aminte. Am regasit si gelateria favorita de pe Via dei Magazzini Generali...unde vindea o moldoveanca. Aici era inghetata de orez cu vanilie, pfffoooaaa...ce bunatate! Tot nenea de la receptie ne-a spus, ca erau in schimburi receptionerii, si ne-am imprietenit cel mai bine cu ei, mai ales cu nenea asta care fusese prof de istorie...ca pe strada noastra a fost odata portul...interesant! Abia astept sa ma intorc, SIGUR in aprilie...asa, sa continui... si se stia, in fiecare seara la Carlitos, prietenul nostru portoricanul! Carlos nu stiu daca ne-a crezut cand i-am spus:" We'll be back soon!", dar am sa povestesc data viitoare ce -a zis Carlitos, k ?

Stiam ca trebuie ajuns in  Parco Leonardo, undeva la 30 km de Roma...un mall pe gustul meu, adica imens si cu haine de calitate. Am luat FR1 din statia Ostiense care era langa noi. culmea ca aici era si statie de legatura pentru Leonardo, ce noroc...4 euro de persoana dus-intors! Bineinteles ca ne-a apucat noaptea...dar am fost satisfacute noi, femeile...ca barbatii au facut clabuci, e partea a doua! bun...Alexia a fost cea mai fericita, nu pentru haine, ci pentru papusa Hannah Montanna, yupiiii, ce linistita am fost ca i-am gasit febletea de pe Disney Channel...

Si totusi, la aeroport au fost mari emotii...aratam ca niste pomi de Craciun, avand in vedere ca nesi' de la Wizz au scazut kg la 15 de bagaj pentru cala, insa au mai crescut la cel de mana cu inca 5 kg...deci ai voie 10, da, pentru ca nu poti baga mare scofala in bagajul de mana...ce kk-nari!dar m-am descurcat, ca doar sunt o descurcareata...cine n-o stie?!? Cand am ajuns pe pamant romanesc...frig, zapada, ceata, vant si multa dezamagire,ca de obicei!

Vor urma...imagini!

Niciun comentariu: